پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

نمایشگاه موزه‌ای صنایع دستی گشایش یافت

نمایشگاه موزه ای صنایع دستی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران گشایش یافت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این نمایشگاه موزه‌ای، آثاری در زمینه‌های قلم‌زنی، پتینه‌دوزی کرمان، پشتی‌دوزی گیلان، قالی‌بافی، میناکاری و نقاشی مینیاتور به تماشا گذاشته شده است.

قرار است صنایع دستی موجود در این نمایشگاه به صورت دوره‌ای عوض شود و هر دوره به یک هنر اختصاص یابد.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگاران گفت: جایگاه صنایع دستی ایران در جهان شناخته شده و فاخر است و باید موزه‌ای در شأن و جایگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی ایجاد شود.

محمدرضا کارگر افزود: ما در اندیشه ساخت موزه‌ای در شأن هنرهای سنتی و صنایع دستی هستیم و قطعاً نمایشگاه کنونی نمی‌تواند جایگاه اصلی را نشان دهد، بنابراین برای اینکه فقط یک جلوه‌ای از صنایع دستی ایران به نمایش درآید این فضا طراحی شده است و این نمایشگاه تا زمانی که موزه‌ای در شأن هنرهای سنتی و صنایع دستی به نام موزه ملی صنایع دستی ایران ایجاد شود، برپاست.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به تعداد کافی آثاری که جایگاه صنایع دستی را نشان دهد در اختیار دارد و با هماهنگی‌هایی که با معاون صنایع دستی به عمل آمده و مکان‌هایی برای ایجاد موزه هنرهای سنتی و صنایع دستی معرفی شده است که امیدواریم یکی از این مکان ها که جایگاه بهتری دارند به این موزه اختصاص یابد تا ما بتوانیم کارمان را شروع کنیم.

ح ی / ح ی

این مطلب را به اشتراک بگذارید